Lørdagskveld og ungdomstid

Så sitter man her med tastaturet igjen da.
Jeg har nå vært stabil lenge, selv om jeg har vært sliten og noen harde runder med sammentrekninger. Det ble igår derfor besluttet at jeg kan få flytte til pasienthotellet på barsel.
Lykkerus!!
Her er jeg fortsatt i tilknytning til føde observasjon, men jeg skal bare bort på kontroller når de ber om det. Foreløpig en gang i uken. Da blir det ultralyd, blodtrykk, urin og ctg. Jeg lovet å ha lav terskel for å ta kontakt med de om det skulle være noe, og det er jo en selvfølge. Jeg skrev jo sist om det å føle seg litt syk når man er frisk på sykehus, så det var godt å komme seg bort hit og styre litt selv.
Fint og stort rom, god seng, og stort bad. Et lite kjøleskap har jeg, til og med!
Jeg har jo fortsatt bekkenløsning, så jeg er ikke så god til bens, men jeg kommer meg ned i første for å spise. Og så tåler jeg ikke så mye styr før jeg får vondt av kynnere, så jeg er fortsatt sengeliggende.. Bare ikke i en sykeseng(!)

Det begynner å bli irriterende vondt å prøve å få sove. Vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å snu seg og i tillegg den berømte halsbrannen. Jeg blir gal!
Nå er det også blitt trangt i magen. Og det er tungt å bære på guttene.

Så ligger jeg her en lørdagskveld igjen da..
Alene ikveld, fordi mannen har vært hjemme i Bugen for å pusse opp det kommende barnerommet.  Lykkelig er hun som ligger hjelpesløs og ikke kunne bidratt uansett, og gleder seg over at det er ett steg nærmere barnerom. Gulv som ble lagt idag. Flinke handymannen min. Hjerte!
Det skal jo males og fikses, men det får blir senere.





Lørdagskveld og ungdomstid, sa folk....



1 kommentar:

Inger Mæhle sa...

Godt med litt forandring i hverdagen også sikkert? Skjønner jo hvor heldig jeg selv er som hopper og spretter rundt fire dager før termin, synes du er kjempeflink og ikke minst tålmodig (selv om det ikke er mye til valg da...)! Stå på!

Follow my blog with bloglovin

Follow ElisabetYvonne