Elisabets kyllingform

 Himmelsk lapskaus er noe jeg liker fortiden. Skjærer opp eple, pære, litt banan, druer og appelsin, så spiser jeg det med en dæsj Mager vaniljekesam og litt nugatti(!). Jepp, nugatti er fyfy, men må ha litt sjokoladesmak innimellom :)

Det har blitt litt av dette idag, og så skulle jeg lage middag til skiftet mitt på jobb. De har jo også lagt merke til at jeg lager meg mat av den sunnere sorten når jeg er på jobb. Så igår fikk jeg spørsmål om jeg ikke ville dele noen av godbitene mine med de.
Det ville jeg så klart, så idag ble det Kyllingform.
 Her er oppskriften:

Stekte opp kylling så jeg hadde nok til å dekke bunnen av formen(e).
Så la jeg et lag med blomkål og brokkoli over der, litt paprika og purreøk over det hele.
Så skillte jeg hvitten fra eggeplommer, og pisket den halvstiv.
Så pisket jeg opp gulene litt og blandet i litt revet ost. Deretter blandet jeg gilene og osten med eggehvitten. Man må vende forsiktig inn så man ikke ødelegger luften man har pisket inn i hvittene.
Hvor mange egg avhenger av formen, men de skal dekke grønnsakene såvidt.
Så drysset jeg over litt salt og pepper og la et "lokk" med revet ost over.

Her ser dere eggene dekker litt av grønnsakene over kyllingen.


Håper det faller ismak ho dere som prøver den :)

Nå skal maten få synke litt, så skal jeg finne mølla. Halvtime cardio og litt styrke på rygg og armer idag.

Have a nice one!


1 kommentar:

Skrævo sa...

Nam! Du e så flenk t å lagga dæ god å sunn mat :-) Gjett om du e forbilde mett da!

Follow my blog with bloglovin

Follow ElisabetYvonne