Tida går så fort!


Da har det ikke vært liv her inne på en stund.
Og det er vel naturlig. Har ikke hatt tid og overskudd til å ofre bloggen en tanke. Men nå kjenner jeg det er på tide.


Nå har guttene rukket å vokse seg store og sterke. 3 måneder har gått, og jaggu har den tiden gått fort! Vi har brukt masse tid på å bli kjent, stelt og kosa oss. I tillegg til alt det styret og arbeidet det er å ha barn. To på en gang er altså ikke noe dans på roser. Barseltiden er over, og jeg husker nesten ikke de første ukene hjemme.
Null søvn, mating hver andre-tredje time, gulping, gråt og uro.

Dere som har barn selv vet det kan være stritt. Multipliser det med to!
To spedbarn er noe annet enn to tette, for de som prøver å unnskylde seg med at de har vært i samme situasjon. Det er ikke det samme. Det KAN det ikke være!

Men nå er vi kjent med guttene, og de har endelig begynt å smile å gi respons på kosen og leken jeg har med de.  De er mer forutsigbare med mat og  søvn, og nettene går mye bedre. Kortere runder med mating, og de sovner raskt igjen. Mer søvn på mor, og det er gull. Det er ikke det samme som at ting er enkelt og lett. Jeg blir faktisk svett.


Jeg er mye ut på trilleturer. De dagene det er fysisk mulig å gå ut å trille vogn og været tillater det, er vi ute. Godt for kidsa og godt for mor. Hadde tørnet idiot om jeg ikke kom meg ut litt innimellom. Nå er det heller ikke skummelt å dra et sted med de. Det ser dog ut som at vi skal flytte, men det er bare en liten tur til Aure.


Bæsjbleier er alle småbarnsmødre vant med. Gang det med to.
Gulping er flere vant med. Gang det med to.
Sutring er alle kjent med. Gang det med to
Skriking er definitivt alle glad i. Gang det også med to. Gjerne etter hverandre.
Klesvask må til. Gang det med to.
Flekkete klær og et bryst full i gulp. Gang det også med to.

Men her kommer det beste.
Synes du sovende barn er vakkert? Det synes jeg. Gang det med to.
Første gangen barnet ditt smilte til deg? Gang det også med to.
Verdens fineste baby på brystet for første gang. Dobbel glede!
Kos i mammas favn. Her er favnen full <3 p="">

Det er dobbelt slit, men det er jammen dobbel glede også!
Gleder meg til å se hvordan barna utvikler seg og alt som skjer i månedene fremover.










Ingen kommentarer:

Follow my blog with bloglovin

Follow ElisabetYvonne